Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj testu pro rozpoznání prostorových schopností
Malý, Tomáš ; Škutková, Helena (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou měření v psychologii, konkrétně online diagnostikou prostorových schopností. Poskytuje stručný pohled na psychologický konstrukt inteligence a způsoby jeho měření, zejména pak v kontextu aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C (Cattell-Horn-Carroll). V rámci ní se zaměřuje na schopnost „Visualization“, která je pojímána jako schopnost zpracovávat vizuální vjemy a manipulovat s nimi ve své představivosti. Práce obsahuje realizaci funkčního softwaru, sloužícího k online počítačovému testování prostorových schopností u dětí předškolního i školního věku.
Meření podobnosti obrazů s pomocí hlubokého učení
Štarha, Dominik ; Šeda, Pavel (oponent) ; Rajnoha, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem technologií, využívajících metod hlubokého učení, využitelných při zpracovávání obrazových dat. Konkrétním zaměřením práce je zhodnotit vhodnost a efektivnost hlubokého učení při porovnávání dvou vstupních obrazových dat. První – teoretická – část zahrnuje úvod do problematiky neuronových sítí a hlubokého učení. Obsahuje popis dostupných možností a jejich výhody a principy, vhodné při zpracování obrazových dat. Druhá – praktická – část práce obsahuje návrh vhodného modelu siamských sítí pro řešení problému problematiky porovnávání dvou vstupních obrazů a vyhodnocení jejich podobnosti. Výstupem je zhodnocení několika možných konfigurací modelu a vyzdvihnutí parametrů modelu s nejlepšími výsledky.
Inteligentní dokument
Šprta, Vlastimil ; Holek, Radovan (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma inteligentní dokument v rámci úvodních kapitol poskytuje přehled základní problematiky vztahující se k inteligentním dokumentům. V těchto teoretických kapitolách je podstatná část věnována analýze možných aplikací části znalostního managementu v praxi. Praktická část práce obsahuje postup návrhu struktury a realizaci konkrétního inteligentního dokumentu. Součástní je také hodnocení a výběr z prostředků pro tvorbu inteligentních dokumentů a ukázka rozdílu mezi běžným elektronickým a inteligentním dokumentem. V závěru praktické části jsou veškeré poznatky implementace inteligentního dokumentu v praxi shrnuty, a je ohodnoceno jak jeho uplatnění, tak možnosti rozšíření a změn.
Současné metody měření kognitivní výkonnosti
Bílková, Kateřina ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Binter, Jakub (oponent)
Cílem této práce je představit výběr několika metod měření kognitivní výkonnosti u dospělých s důrazem na metody proveditelné online. Tyto metody jsou uvedeny v kontextu konceptů složení inteligence, na kterých se zakládají. Mezi zvolené metody patří několik IQ testů a několik metod měření kognitivní výkonnosti proveditelných online. IQ testy reprezentují měření obecné inteligence. IQ testy zmiňované v této práci jsou prováděny individuálně nebo skupinově. Online metody mají užší zaměření a jsou v práci zmíněny spolu s platformami, které tyto metody poskytují. Výběr online metod byl proveden podle rozšířenosti metod v literatuře s důrazem na ty častější a to tak, aby tyto metody společně pokryly širší škálu kognitivních schopností. Je diskutována reliabilita a validita metod.
Konceptualizace procesu náboru a výběru z perspektivy náborářů a užití psychometrických a psychologicky orientovaných nástrojů
Špádová, Zuzana ; Heider, David (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je poukázat na individuální konceptualizaci procesu náboru a různých psychologických poznatků, metod a nástrojů, které jsou používány pracovníky lidských zdrojů v personální agentuře. Teoretická část zahrnuje představení vybraných metod současného recruitmentu (náboru) a teoretické využití psychologických poznatků v tomto procesu. Empirická část se zaměřuje na konceptualizaci procesu náboru a výběru a také využití psychologických nástrojů a konceptů v každodenních činnostech pracovníků lidských zdrojů v prostředí vybrané náborové agentury. Zvláštní pozornost bude věnována využití psychologických nástrojů a konceptů u náborářů s psychologickým a jiným vzděláním. Cílem práce je zjistit, jak je proces náboru (a hodnocení kandidátů) vnímán jednotlivými náboráři a jaké existují rozdíly v procesu hodnocení kandidátů s ohledem na postupy a poznatky, které jsou využívány v konkrétní praxi náborářů a jak se jejich využívání liší dle vzdělání, délky praxe a jak je subjektivně hodnocena jejich validita (efektivita). Práce bude zpracována pomocí kvalitativní metodologie, konkrétně zjišťováním obecně teoretických postupů a konkrétního provedení u jednotlivých náborářů. Sběr dat bude probíhat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými pracovníky dané náborové...
Nadaný žák na 1. stupni základní školy v Jihočeském kraji.
SLABIHOUDKOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů související s nadáním. Charakterizuje a uvádí typologii nadaných dětí a také představuje možnosti jejich identifikace. Dále představuje některé modely a základní druhy nadání. Předkládá možnosti a zásady práce s nadanými dětmi mladšího školního věku a poskytuje vhled do současné legislativy týkající se vzdělávání nadaných žáků. V neposlední řadě se zaměřuje na podporu nadaných dětí ve vzdělávání i mimo něj. V praktické části této práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřilo na podmínky vzdělávání nadaných žáků na základních školách.
Vzdělávání podle programu MENSA v MŠ Čakovice I
Hurtová, Natálie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá Nicola Tesla Center systémem učení, který rozvíjí mimořádně nadané děti. Cílem práce je zjištění, do jaké míry NTC systém učení stimuluje rozvoj nadaného žáka již v předškolním věku, a představení možností podpory mimořádně nadaného žáka v základním vzdělávání. Teoretická část práce popisuje inteligenci, nadání a samotný NTC systém učení. Empirická část je složena ze dvou etap. První etapa popisuje proces vzdělávání v mateřské škole a práci s NTC systémem učení a identifikuje v procesu rozvoje nadání u dětí s využitím systému. Metodika NTC systému učení je v mateřské škole využívána při tvorbě školního vzdělávacího programu a je prakticky realizována pomocí jednotlivých aktivit. Aktivity NTC systému učení jsou zařazovány do každodenního programu. Druhá etapa popisuje, jakým způsobem probíhalo předškolní vzdělávání u sledovaných dětí se zaměřením na projevy nadání, zda došlo k úpravám předškolního vzdělávání s ohledem na nadání. Dále popisuje, jak probíhá rozvoj mimořádně nadaného dítěte/žáka v matematické třídě a dítěte/žáka v běžné základní škole. V matematické třídě základní školy jsou upraveny očekávané výstupy v matematických předmětech a žákovi je vypracován individuální vzdělávací plán. V běžné třídě základní školy je žákovi upraveno vzdělávání na základě doporučení...
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.